Sunday, November 28, 2010

~Konvo Angah~



Dah lama rasanya Momo tak gi ke sini... agaknya dah setahun lebih juga la... dulu rajin juga la datang sini.. coz adik laki & ex-gf Momo study sini.. so slalu la melepakkan diri disini...



Tapi kali nie g sana dah byk ada perubahan disini... mcm dah ada Masjid baru "Pusat Islam".


Dewan Sri Iskandar yg baru... ia terletak bersebelahan ngan Masjid baru tu..


Dulunya tapak nie dorg pgl "Downtown", sekarangnya ade mcm medan mkn baru lak..


sekarangnya ade mcm medan mkn baru lak..


Siap ade pintu masuk di sebelah belakang lagi tau.. lalu kat padang, kuar kot belah bandar seri iskandar tu... tp momo tak sempat snap pun la.. coz tula takde pic.. sorry...

Jom sekarang kita tgk lak suasana sekitar kawasan Konvokesyen nie...

Tapak menjual ape eek dorg pgl nie.. ala.. ada jual bunga.. air.. gambar.. mcm2 la.. huhs.. nk cite pun, pjg sgt..


Tempat family tgu.. ade juga disediakan air & makanan utk diminum..


tapi yg tak bestnya disini.. utk family yg tgu kat luar tu.. pihak uitm hanya sediakan TV LCD bersaiz lbh kurg 40" je utk menonton dari luar.. tu pun dikwsan bawah tnh masjid tu.. nape la tak letakkan skrin layar je ek??

Dah tu kata mama, dlm dewannya kecik je.. takde la besar sgt pun.. leh la.. bukannya leh nampak sgt budak2 dok terima Sijil tu... nasib baik la ade skrin kat dlm tu..

entah sape2 la momo snap nie.. dorg suruh snap jap pkai cam dorg.. tp lps tu momo snpa juga la pkai "Meenie"


Sekarang baru la nak tunjuk pic My litle brother nie..


Ngan kwn2nya...


Bersama mama & abah


Kami Sekeluarga bersama adik azira yg didepan tu..


alamak adik gurl aku yg poyo's nie.. nak berperasan lak..


Nie adik momo yg paling last sekali la...


Aku pun tak ketinggalan utk snap ngan adik laki aku nie.. nak pakai baju konvo dia.. tak berminat lak.. topi tu dah la... dulu konvo takde "MoltaBoard".. (betoi entah eja mcm nie.. hamtam jela..)



So.. setakat disini sajalah.. momo nak bercerita pun.. dah lewat nie.. nak balik Penang lak.. mlm nie nak buat OT lak.. daaa... jumpa lagi...
Tahniah angah!!! (*-*)



Thursday, November 18, 2010

~Outing with Meenie~



Utk kali nie.. momo saje je nak "pamer" ape yg momo snap selama ber"sama" Meenie utk bulan nie.. sampai la ke Raye Haji nie...


Suasana senja di Tasik Darulaman



Sunset di Kuala Kedah



Raye AidilAdha tahun nie.. Momo tak byk jln sgt la... cz ramai kwn2 yg tak blk rumah dorang.. so leh g pun beberape umah je.. leh kira ngan sebelah tgn je tau..



Xkisah la.. tapi momo isikan masa yg ade ngan aktiviti yglen la.. macam kuar snap sana sini..tgk wyg ke.. cite.. "Skyline" and yg terbaru nie.. "Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 1"





So disini tidak terlambat rasenya momo untuk mengucapkan "Selamat Hari Raya AidilAdha" kepada semua umat Islam DiMalaysia mahupun dimana2 saja..



Utk korang disana ok??
||GIRLS` GENERATION ~Chocolate Love~||

Sunday, November 7, 2010

~||O.M.G||~

O0ohh...My GurlFrenz!!!

Ingatkan entry nie nak masukkan 3 or 4 ari lepas.. tpi disebabkan banjir, so aku terpaksa la ceritakan yg 'terkini' dulu... bile dah ade masa baru la cite ttg yg nie...

Ramai yg dok tertanya2 who my new GF kan?? so nie momo kenalkan ia utk korang sume..
Name ia "Meenie".....full name "Meenie NiNine"
Nikon D90 je yg mampu momo belikan tu...



So lps nie jgn salah sangka pulak ok....???
&
Kalau ade sesiapa je yg inginkan momo utk snap pic korang... jgn segan bagitau ok?? nanti kita outing sesame ok??? Meenie ingin berkenalan ngan rakan lagi rakan2 diluar sana...!!! Jom2!!
juga,
Menawarkan Pakej2 Perkahwinan & Pertunangan, yg menarik...
hihihihihiiiii...
Bukan nak berbisnes sgt tapi sekadar Hobi semata-mata...

nie pulak lagu utk Meenie.....

video
Inie Meenie mu Lawaa......

Thursday, November 4, 2010

~ Bahh @ Kedah (utara) ~

Tempat : Sekitar Pekan Jitra ke Anak Bukit la...
Masa : Tghari dah.... 3 nov 2010



Nie adalah mcm part ke-2 la lps yg di taman aku tu.. masa nie aku otw ke anak bukit la.. nak tgk samapi mana aku leh g ngan menaiki moto kesayangan aku tu.. si Monie.. as my Tunang la...
huhuhuhuhuu.. jgn marah.. nanti kne jual...


Yg nie kalau terus lagi kita nk pi umah ehsan.. igt x kwn2??? dari Sek Tengku Anum tula..



Dlm perjalanan kesana aku tgk mcm2 yg menarik tau.. walaupun dlm susah hati.. cz bah tu.. tapi.. i have something yg korang tak rase sendiri nie...


Yg nie dah kat Kepala Batas, A.Star.. kat2 umah man tula...


Yg nie pulak kat Persimpangan antar nak g Hutan Kg. ngan A.S

Moto aku mmg xkan lps utk g hutan kg. tu la.. kete 4WD leh lah.. yg tgi2...


Dikawasan TUDM......



Kata Abahku.. hbs brg2 kat dlm kwsan nie..dlm opis dia pun.. huhs...
tapi sume kapal terbang yg len, sempat terbang g TUDM b'worth la...



Jom g lagi ke arah A.S lak.... kt sini je yg lepas pun..


Balai Polis Kepala Batas


Sape tau kt mne tu??
dah tentu la Airport A.S!!!!


Habis la umah ang, Mie oiii....


pakai snap je meenie nie....


Nie dah kat area Titi Gajah...
Bile dah samapi kat ank bukit tu.. aku lupe lak nk snap pic la.. cz kat situ sesak sgt.. lagi pun.. mmg takat tu je kami leh gi.. lepas turun Flyover kat Anak Bukit.. yg nak masuk simpang Taman Aman tu, dah terlalu dalam sgt.. kete & moto mmg tak lepas & xdibenarkan lalu lgsg la.. kete tertentu je leh.. lori ke.. tu pun tak sume lori leh lalu tau...


Kita lupekan jap sal bahh tu..
lihat lah sawah padi yg terbentang luas tu...

Ehh...mane pi pokok padi ek???

Chantek kan...???

tapi sayang.. sumenya sudah tenggelam.. dek banjirrr.....



Nie lak.. kat area Lubuk Kawah....
tgh pukat ikan la tu....

Jom kita ke sebelah jitra lak!!!

Adam...jln masuk ke umah ang dah mula kurang nie.. tapi semalam aku lalu.. ia lagi surut la..pagi nie tak tau la.. cz sebelah jitra dah mula surut dari ptg smlm lagi...


Nie umah Syazwan...!!! umah ang baru lps surut nie.. bekasnya pun ade lagi tu..


Dah di pekan Jitra!!!
jln nk pi umah sapa entah???



Semlm kat sini teruk gile2 la... mmg takleh lalu lgsg tau!!!




So disini saja Momo dapat ceritakan utk kekawan kat luar sana.. insyallah pagi nie aku akan kuar lagi g snap ok???
Thanks sgt2 to My Meenie...
Luv U!!!

Thanks juga kpda yg sudi membacanya mahupun hanya melihat pic saja..
maacih sume.....
>_,_<