Tuesday, June 30, 2009

Besday Time!!!

Tanggal 23 JUN 2009, pukul 12tgh mlm tu, cukup aku (momo) berusia 24 tahun!!! Aarghhhhh…..!! tak suke la aku!! Bagi aku or kawan-kawan yang lain, umo 24 nie.. dah tua la!!! Tapi…. Aku tetap nampak mude juga bale owang len Nampak.. hihihihi.. itu kenyataan ok!!! Coz ade kawan yang aku temui, dorang pernah cakap aku nie umo 17tahun tau!! Mude gile la..bile cakap 23 tahun (sebelum besday aritu la..) je dorang tak caya tau.. sampai kadang-kadang tu terpaksa tunjuk I.C la.. Huhs.. So.. aku tetap mude di hati!!! Owang cakap.. kalau kita nie selalu ceria, gembira dan ketawa.. wajah kita akan nampak lebih mude dari umur kita sebenarnya.. coz why la aku amalkannya dari sekolah rendah lagi macam tu.. and coz why juga la.. aku nampak mude je..!! hihihihi… Jangan jealous sume!!


Tepat je pukul 12 malam.. Aku terus menelefon ‘kembar’ aku si Elin Elyana, untuk wish ‘hepi besday’ kepadanya juga.. kenape yang dikata kembar tu..sebab dia nie dilahirkan satu tarikh lahir ngan aku..iaitu 23 Jun 1985, dan yang paling bestnyakan… dia lahir satu hospital dengan aku.. iaitu di Hospital Besar Alor Setar,Kedah.. (lani hospital tu dah jadi klink ape entah??) coz tu aku panggil dia adik!! Sebab aku lahir dulu dari dia.. lagipun dia takde abang.. dah la kami nie dulu pernah bersekolah sekali time form 4-5 tau!!! (sebenarnya.. kami kenal time form 4 tula..) dalam kelas pun sampaikan arini.. kami tetap panggil ‘abang & adik’ la… Hepi Besday Elin dan Shida!!! Semoga korang panjang umur dan murah rezeki selalu…



Thanks you!!! Kepada semua yang telah wishkan pada momo aritu walaupun ade yang wish lambat..kira okla…. Dari tak wish langsungkan..!?! Tapi yang tak suke tu kan.. cakap selamat ari TUA!!!! Mane leh terima macam tu!!! Tue sangat ke 24 tahun nie??? Huhs.. pape pun aku kena terima kenyataan.. yang aku nie semakin hari semakin tua la.. tapi aku tetap macam nie juga la.. tak banyak sangat berubah pun sebenarnya..


Sebenarnya momo nak ceritakan ape yang terjadi pada hari besday aku tu… Malam besday tu, aku telah menghabiskan masa sampai pukul 3.37pagi untuk menyuruh owang wish kat aku!! Hihihihihi.. bukan ape.. kan maxis kasi panggilan percume kepada pelanggang dia semperna hari jadinya tu.. so momo pun dapat la benda tu.. tunggu lagi.. kol la puas2!!! Dulu tak dapat coz pakai line.. so tak dapat rase la.. Bangun je pagi dalam pukul 9pagi tu.. aku terus ke rumah adif, coz tolong dia buat kerja jap..coz mama dia mintak tolong cikit la.. Besday aku, aku lak kne buat kje macam tu kan?? Tak patut!! Dalam tengahari.. si edy mengajak aku pergi makan and celebrate my birthday tu..dia nak belanja katanya.. Tapikan.. pada permulaannya ingatkan nak makan dalam KFC tu.. tapi dia hanya tapau je makanananya tu.. katanya kita makan kat tasek la.. baru la best! lagi pun si fira dan kawanya telah tunggu disana.. Huhs.. aku dah mule cuak tu!! Dah la aku pakai seluar jeans kesayangan aku tu..!!(SODA) kenyang betoi aku time tu…(pada hal aku makan seketul je..) kenyang bergayut kot!?! Sampai bosan dorang tengok aku time tu..asyik2 bergayut je kerjanya… huhuhuhuhu.. sori kalian!! Free beb!! Thanks to Fira coz tak nak kenakan aku time tu.. kata edy.. fira kesiankan aku la.. huhuhuhu.. nasib baik aku!! Kalau tak.. masuk tasek la jawabnya.. lepas makan kami sempat bergambar di tasek tu.. Fira, Faten dan Hajar jadi model kami time tu..

si Fira dan Faten


si Edy dan Hajar

Pape pun, thanks korang.. coz sudi sambut ngan besday aku!! Walaupun tak dapat kek aritu!!! Huhuhuhuhuhuh.. sedihnya.. nak kek coklat!!! ++ ‘owang’ tu buatkannya… Hurmmm…. Malam tu kami pergi ambil tiket yang kami telah tempah pada petang arinya.. tiket wayang.. cite Transformer 2.. sebelum tayangan bermule, kami terpaksa lepak dulu..so aku pun mengafaatkan la masa yang tinggal tu untuk kol kawan la aku tu.. Name dia Fazila.. dia nie kawan aku masa Poly di Kuantan lagi.. memang la aku rindu nak jumpa dia. Tapi yang sebenarnya.. aku rindu nak dengar suaranya tu.. coz suaranya tu seakan sama ngan suara my ex-GF la.. Gue kangen bangat la!!!


Dia telah membuatkan aku untuk menerima kenyataan yang aku terpaksa kehilangan seseowang tu buat selamanya.. dan mungkin aku akan berjumpa ngan orang yang lebih baik dan elok dari sebelumnya lagi.. tu pun atas niat dan doa aku selama ini.. Dia cakap time dia couple ngan pakwe dia dulu, dia pernah berdoa.. agar dia ditemukan ngan lelaki yang soleh untuk bimbing dia suatu hari nanti.. dan kalau benar itu (pakwe dia time tu) laki untuk aku.. panjangkanlah jodoh aku ngan dia dan berkekalanlah hendaknya… tapi malangnya jodoh dia tak panjang.. dan sehingga suatu hari tuhan telah menemukan laki yang selama nie dia berdoa.. (dah jadi tunang dia lani) ngan dia dalam poli yang dia sambung diploma tu.. dia cakap dia banyak berubah dari dulu yang aku kenal.. dulu kurang bertudung.. lani dah kne bertudung.. dulu pakai baju lengan pendek.. lani bile kuar ngan tunangnya tu.. kene pakai lengan panjang la… Bagus macam tu ila!! Mungkin tu la jodoh kau yang sebenarnya..!! hope korang leh kawen juga ok?? And dia juga telah pesan pada momo agar jadi ‘pengapit’ dia time kenduri kawen nanti!! Yes aku juga akan jadi photographer dia nanti!! Aku sebak juga mendengar dia ceritakan hal tu sebenarnya.. coz ape, macam aku nie tak leh terima kenyataan yang aku nie terpaksa kehilangan si dia buat selamanya selepas nie.. ade juga kawan aku (bukan fazila ok?) yang antar sms macam nie kepada aku...

“ dia da xnk la 2. Sudahla 2. Ush dkenang. Org da xnk,wtpe nk trhegeh2. Byk lg pmpuan lain. Bkn ape,ad hkmahnye ang ptus ngn dia. Xbyk dosa brlaku. Cubela trme knyataan. Sometimes, ak rasa nk basuh je ang ni dpn2 tau x. Dgil sgt. Rimas sbb ang xphm2. Org 2 da xnk,sudhlah. Bkak ati untk org lain. Jgn bodohkan dri. Ang da bsar afq. Jgn jd bdk2. Tah2 yna 2 terkekeh2 glak ngn bf dia, persendakn ang yg dok trkejar2 yna 2. Xmalu ke? Cube lpekan dia n cube wujudkn rasa benci pd dia. Xsuh wt menda xelok tp cube elakkn memprbodohkn dri sndri. Lelaki kne kuat. Jgn dayus.”

Thanks fazila coz kau telah banyak citekan hal macam tentang diri kau tu pada aku.. serius aku rindu suara kau kali nie..!! damn!! Kami pun masuk wayang dalam pukul 10.40mlm dan mule la pengembaraan yang penuh aksi..!! dari mule sampai habis.. asyik lawan je.. sian autobot!! Dah la kecik2!!cikit lak tu!!! Aku menangis buat kali pertamanya!! Selama aku tengok cite len2 takde pulak nak nangis.. nie.. hihihuhu.. 4 kali beb gue nangis dalam filem transformer tu..!!++ time optimus prime mati tu!!! Huhs.. dalam 2jam lebih juga la cite baru habis.. dan kami pulang ke rumah dalam pukul 2.33pagi.. Best gile cite tu!! Nak tengok lagi nanti!!!Best betoi leh tengok cite fevered time besday nie kan….??? Cam paham-paham lak dorang nie..



Ingatkan nak tulis dalam entry nie tentang momo kne colik ke penang tu.. tapi nie pun dah panjang.. tunggu entry yang akan datang la ek??Jom!!! Owh.. momo ade masukan pic momo time kecik2 dulu.. sudikanlah tengok momo yang comei tu ok??TAPI DALAM MYSPACE AND FRIENSTER je ek??? Hihihihihi…



Kali nie takde lagu..tapi hanya doa saja jadi tatapan semua..

DOAKU ....

TUHANKU,
SEANDAINYA TELAH ENGKAU CATATKAN
DIA MENJADI MILIKKU, TERCIPTA BUATKU,
DEKATKANLAH DIRINYA DGN DIRIKU.

TUHANKU,
JIKA DITAKDIRKAN DIRINYA BUKAN MILIKKU,
TIDAK TERCIPTA BUATKU,
BAWALAH DIA JAUH DARI PANDANGANKU,
LUPUS DARI INGATANKU,
PELIHARALAH DIRIKU DARIPADA RASA KECEWA
BERILAH AKU KEKUATAN, MESKIPUN TANPA DIRINYA.
ENGKAU GANTILAH YANG TELAH HILANG, TUMBUHKANLAH
YANG TELAH PATAH, WALAUPUN TIADA YANG SAMA DENGANNYA
KUPOHON DAN KURAYU PADAMU YANG SATU,
ENGKAU HAPUSKANLAH PERASAAN INI.
SEANDAINYA DIA TELAH DITAKDIRKAN UNTUKKU,
TERCIPTA BUATKU, KU POHON AGAR ENGKAU SENTIASA
MEMPERKUATKAN CINTANYA, SEBAGAIMANA KUATNYA
AKU MENYINTAINYA,
SESUNGGUHNYA, ENGKAU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG DAN MENGETAHUI SEGALA-GALANYA.
TUHANKU,
AKU REBAH DALAM. KUDUSMU,
…AMIN…

2 comments:

misz_tagawa said...

happY bLATEd bufdAY YAh!
=D

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

thanks U!!! wlaupun dah lepas..