Monday, November 9, 2009

Rindunya!!!!



Huhs.. sememangnya aku rindukan suasana kerja dalam motorola tu la... serius aku ckp!! walaupun aku kerja shift, tapi aku rase ok juga la..best juga... lagipun ade elaun shift... 1 shift 8jam.. start masuk kul 6pagi hingga kul 2petang.. 2ptg ke 10mlm, and 10mlm ke 6pagi.Di dalam motorola tu aku, ditempatkan ke bahagian yg dipanggil "Infra line". Kerja aku disitu agak senang juga la.. iaitu "Test and Debug" board coz aku nie "Technician". Aku dilatih oleh sorang senior. Dia owang Filipina, gurl, name dia "Dessy".. She very Friendly to all people in factory.. nice.. and aku juga dpt lg sorang "Partner" chinese.. aku pgl di a "Lim" dia pun amat baik ngn aku... mmg hepi la.. mcm si Nina selalu ckp la.. dia tak borink bila aku ade... mmg aku yg slalu hepikan sesuatu suasana tu... and beberape bulan lepas tu aku kena pindah utk buat kerja yg lbh mencabar iaitu kerja "Analyze Board" kt situ mmg agak susah bagi permulaannya.. but bila kita dah tahu camne nk kenal pasti kerosakan board tu,mmg senang la nk dapat "output" huhuhuhu..thanks kepada senior aku.. iaitu si Ezer dan si Lan dan "Senior Technician" yg byk bntu aku and ajar aku cara2 nak analyzing board sume2 tu.. kat situ la aku paling suke buat!! coz leh relax byk cikit.. walaupun ade byk board susah yg perlu di analyze.. but aku still leh dapat output yg byk.. sampaikan senior aku mrhkan aku la.. coz aku nie mcm terlebih rajin lak.. buat byk2 gile!! huhuhuhu.. aku bosan.. so aku buat la.. lagipun ade yg board tu senang PAS, so dpt la output utk aku.. huhs..


Nie contoh baju Motorola yg aku kena pakai semasa bekerja dlm tu...

Kalau nk di ceritakan ttg ape yg berlaku dlm kilang tu mmg pjg gila la entry nie..!! so dipendekkan cite aku nie dibehentikan dari kilang tu sebab time tu bulan 1 yg lepaskan ekonomi dunia tak stabil.. lagipun aku nie hanyalah "contract " je..nak Permenent pun atas Supervisor juga la.. dah la pada awlnya aku dpt Supervisor india.. phm2 jela dorang cmne.. mmg cibai la kan... so senang cite aku tak dapat lagi bekerja didalam tu.. time aku kne behenti pun kalau korang nak tahu.. seramai 30 lbh "engineer" dan 400 ke 500 technician dibehentikan kerja tau... sumenya kebykkannya pekerja dari malaysia!! mcm pekerja luar yg dah hbs contract, dorang tak leh sambung lagi... tapi yg pekerja mcm filipina yg contract juga.. tak pulak kena behentikan.. korang nk tahu sebab ape?? sbb kilang byr murah kt dorang.. padahal dorang tu ade Degree tau!! aku nie hany diploma je.. tapi dorang lagi murah gajinya dari aku nie tau.. sian lak dorang aku tgk.. kdg2 tu kne paksa OT.. huhs..


Badge aku..

Aku nak masukkan pic aku time aku kerja dlm motorola tu..ngn pakaiannya.. tapi sume tu dlm Hp Samsung aku tu.. (hp tu kena curi, ari terakhir aku dok dlm umah sewa tu.. ade pencuri bodo yg msk umah time lps subuh!!!) ade laptop tak lak curi...!! amek duet ngn Hp je.. walet tak amek pun.. pandai lak cari duet dlm walet tu kan?? huhs.. Mmg rugi gila la.. tak sempat nak save pic tu!! geram gila... Thanks tu all my friend yg pernah berkenalan ngn aku sepanjang aku bekerja didalm tu.. terutama kwn yg rapat ngn aku dlm kilang tu.. Si Fakrul, Aidil, Lim, Saiful, Wan, Taufik, Nina, Muna, Zu, sape lagi ek yg aku tak sebut?? lupe sudah... sori.. but muke korang still in my mind!!! takkan pernah aku lupekan korang punya la.. Hope kita leh jumpa lagi.. and leh g bercuti lagi mcm aritu kita g Genting beramai2 kan??? Best!!!



Rindu seterusnya pulak.. aku rindu nak dengar owang cakap bahasa "SABAH"!!! Serius aku rindu sgt nak ckp sabah n dgr owg ckp loghrat sabah la!! (Padahal aku nie teringin nak cari calon isteri dari owang sabah) huhuhuhu.. comei... huhs.. hakikatnya aku takkan dapat punya la .. mcm lani, aku juga rindukan pada seseorang tu.. sgt2 rindukan dia.. aku mcm berharap jumpa ngn dia... walaupun hanya utk beberape seketika.. Hurm.. acap kali juga la kekdg aku menatap gambarnya dlm pc nie.. sbb dia dulu selalu bersama aku ketika aku senang mahupun susah.. thanks la ek sume2 tu.. aku dah mcm tak kisah sgt ape yg berlaku selepas tu.. but aku hrp "My2" tak mudah lupakan aku ok?? Hepi sukmo!!! No hal la.. aku ade life aku lani.. [Saje nak ckp nie... aku dah tgk la wayang cite, Michael Jakson "This is it" ngan Adam, Nazim, & Amet kt JM Cinema.. Memang best la!!!!]





V.klip terbaru dari.... 4 all my luv....

~Taylor Swift - You Belong With Me~

9 comments:

Nina Garcia said...

Nina pn rindu Motorola jgk...

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

huhuhuhu...
tapi tu la.. sape suruh motorola buat hal kan???
huhs...
terasa mcm nk masuk je dlm tu tgk2 kan nina??

Nina Garcia said...

kalau motorola x wat hal cnfrm Nina pn still kat c2..

emmetRaxor said...

iskhh..
hang awat la jd macam neh neh..
ang mengigatkan kembali kenangan kat sana..
aku pon rindu gak..
hahaha..
sem depan practical kat sna ah..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

b.strawberry;
tntu kita kwn2 leh jumpa lagi kan??
huhs...rindu nk tgk kau pakai smock la...

emmet;
aku lagi trgt..aku tgh bt kje.. ang mai kacau aku!!!lps tu ajak kuar mkn!! huhuhuhuhu.....
ok nnti g sana leklok!!!krmslm motorola!!

Nina Garcia said...

whahahah..saye masih simpan smock motorola itu...uniform pn ade lagi..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

sama la afiq pun...dok elok dlm loker tu... mcm trasa nk pkai je...

apexhuhu said...

pakai buat g smayang jumaat afiq, smart to..corak batek..hehehe

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

apex;
byk lagi baju melayu aku dlm loker tu..
lagi cantik n sopan...
baju tu simpan g dangdut ke...or smpn jela dlm loker tu...tak gamak aku nk pakainya...
lalalalala.......