Saturday, March 28, 2009

Catitan Harian


Pagiku terjaga dengan satu panggilan 0195*****7 (entah sape entah kol aku pagi2 buta nie...)owang hujung2 minggu nie la nk tido ngn nyenyakkan?? tapi ble tengok2 balik jam kat handset tu.. dah menunjukkan pukul 10.14pagi!! Kelam kabut aku bangun.. dah lewat tu bagi aku.. Kang kne marah aku dengan parent aku tu.. Sebenarnya aku tido blik lepas subuh pagi tadi.. tu yang terlajak tu... Dah tu mimpi entah pape la.. Sebelum aku tido malam semaalm,aku ade buat la solat istiqarah, utk mintak pentunjuk dari allah s.w.t. tapi entah la.. aku pun tak paham n tak ingat sangat ape mimpi tu sebenarnya.. dah la amek masa gile nk tido tu lepas solat tu..pusing sana sini tau..
Aku sebenarnya punyai masalah yang amat bangat sejak akhir2 nie...++ lah ngan aku dapat sakit macam2 nie... huhs.. memang la letihkan badan...sebab sakit la aku dah lame tak g jogging tau.. Sakit tekak, sakit pale,Penin2..++ sakit kat kenin tu.. lagi la... demam nie tak sembuh2 lagi, muntah tiap2 hari.. makan cikit je.. kang muntah la.. hairan betoi la.. tapi perut aku nie lapar juga la.. selesema tu paham dah la.. asyik2 berair je hidung nie... nie lak dapat batuk... lagi la penat.. aku yang tak penah dapat lelah nie.. tiba2 je jadi lelah lak.. penat sangat la macam nie.. last2 seluruh famili aku nie dapat batuk... dorang ape lagi..geram gila la... huhs... mungkin nie balasan tuhan nak tunjuk kat aku setelah kian lama aku buat dosa...
Semalam datang lagi satu masalah lame... yang mana my ex-gurl lame(N****) aku contact aku semula..n mula la cite xdapat maafkan la ape yang dah berlaku 3thn lepas.. n katanya ape yang terjadi kat aku lani, adalah sama ape yang dia alami sejak kami break dulu... walaupun dia yang mintak clash,tapi dari sudut hatinya tu masih mengharapkan aku kembali padanya... dan dia mahu aku bahagia dengan pilihan aku tu (madu dia sebenarnya... tapi susah la gurl nk terima madu2 nie..) so dialah mengalah, coz sowang gf aku time tu juga tak nak lepaskan aku...aku pun time tu siap buat solat istiqarah tau..n dalam mimpi muncul la muka yang mana gurl tu sekarang nie dah jadi Janda aku (ex-gurl aku la!!) (L*****) ok sambung balik cite tu... walaupun kami dah putus tapi kami ada juga kadang2 sgt la contact utk tanyakan khabar sihat ke tak?cz aku dengar cite dari kawan baik aku tu,yang si N nie mengidap sakit pelik..tapi bila aku tanya balik,dia ckap tak de pape la..ok je..tapi aku tahu dari suaranya tu..yg dia tu kurang sihat cume tak tahu sakit ape sebanarnya..tak pe lah..jadi aku terpaksa la juga buat2 amik berat hal dia, cz aku tak nk macam lepas tangan je..sebab aku,dia sakit bukan2..aku buat sume nie dalam keadaan sembunyi, yang mana si gf aku time tu L tak tahu sgt yang kami masih lagi berhubung..tapi kadang2 kantoi jugala... tapi mcm sengaja juga la aku bagi kantoi..cz nk bgi dia tahu yg kami still kawan lagi.. (tak nk hipokrit) just biase je.. cz aku nie bukan jenis lupekan kwn2... lagipun sume ex-gf aku.. aku still contact lagi until now.. cume yang mana dah kawen tu..biar jela..tak kan nk ganggu bini owang kot.. dan benda nie pun banyak kali dah cakap kat si L nie..tapi dia still tak paham2 juga until now.. Oklah. .di pendek kan cite aku nie puas la mintak maaf kt N tu..tapi dia tetap kata dia tak dapat maafkan aku sampai bila2 pun coz hal tu.. n ++ lah si L nie dah cite segala2nya ape yang belaku antara aku ngan L nie telah buat..so lagi la si N tak dapat maafkan aku.. tapi aku cakap aku ada benda len lagi perlu bagitau si N nie benda yang dia tak penah tau dari kami(aku&L).. n dia ckap dia tak nak jumpa aku dah..just cakap dalam handphone je.. tapi tak puas la kan cakap dalam hp nie.. lagipun kredit tak banyak la..dah la aku nie tak kje lagi..so takde duet la nk topup.. last2 dia cakap kalau nak jumpa juga datang je umah..sembang kat umah..so aku cakap Insyallah.. ade peluang untuk g sana aku p la... n lepas tu pun aku cari peluang la nk tido... lame juga la amik masa tu untuk lelapkan mata nie.. Sebenarnya dia nak tahu kenape aku break ngan si L nie... mula2 dia salahkan aku la break ngan L nie.. coz dia tahu sume hal kami... camne dia tahu?? si L nie la kol2 n sms ngan si N nie... marah2 dia la,kata macam2 la.. aku pun tak tahu ape si L nie dah cakap kat N nie..nanti la aku tanya dia.. Tapi aku cakap bukan aku yang mintak break,dia hairan lak.. cz selama nie aku selalu yang mintak break kt L nie.. tapi L nie yang tak nak.. tapi kali nie.. L yg buat macam tu..hairan juga la si N nie.. nantilah aku citekan kenape kami break kt si N nie...
Dengar cite, si L ni cite dekat kawan2nya yang dia mintak break tu sebab aku nie slalu tumbuk n tampar dia.. n ape entah lagi yang dia tipu pun tak tahu la.. tapi sume kawannya tu (eh kawan ke dorg nie??) mula hairan akan kata-katanya tu.. n dorang mulai siasat hal sebenarnya.. dalam masa yang sama juga ramai yang sudah meluat ngan perangai si L nie..dengan egonya.. belagaknya n bongkaknya dia tu bile dapat "Anjinnear" tu.. dah tu,mula tak tahu hormatkan owang len dah.. hye..s edar la cikit yang kamu tu cume budak praktikal je dalam kilang tu..!! jangan belagak ok?? hebat sangat dah dapat "Anjinnear" tu?? name je engineer, tapi ape kje pun tak tahu buat, tak kacau owang n ngorat budak baru masuk kilang tu, tak sah la... tu la keja dia.. nak buka email pun tak tahu... myspace?? lagi la bengap!! bodo!! Nak di panjangkan cite si Anjin nie sebenarnya penah putus tunang.. baru sehari je tunang dah kena putus coz parentnya tak suke akan tunangnya tu coz bapa tunangnya ade mengidap penyakit yang mana nie mungkin akan menjadi penyakit keturunan.. so takut turun kat tunangnya n bakal anaknya kelak la.. parent dia tak la macam tu.. so kena la putus... Ape lagi si A nie pun frust gile2 la... sebab tu dia mula jadi "playboya" dalam kilang or luar kilang... dia mainkan smua pmpuan yg rpat dgn dia. sapa saja budak baru yang masuk situ mesti dia tackle n mainkan n kalau si L nak tau la kan dia juga penah mainkan hati sesowang gurl... walaupun dia x penah couple pn dgn gurl ni cuma dia mainkan perasaan gurl ni.. dia sengaja ambik berat pasal gurl ni,jumpa parent gurl, bawak tengok wayang mcm2 la.. macam orang tengah prayat.. Korang pk la kan apa prasaan perempuan bila dilayan macam puteri mesti la jatuh hati punya la.. (macam dia layan si L nie la)last2 gurl tu pun sukakan jantan bodoh ni,yg si jantan bodoh ni pulak bila dapat tau lagi naik tanduk laa.. duit gurl tu dah habis berape banyak sebab jantan bodoh tu la..tapi cinta itu buta namakan.... so tak nampak yang jantan tu mainkan dia dalam diam-diam.. (dorang nie tak sempat couple ok) sehingga ade satu masa n buat pengetahuan L, si Anjin tu bukannya baik sangat,korang nak tahu tau x,ade gurl 2 pernah nak sprise pada hari jadi si A sebelum ni,dia belikan AL-QURAN sebagai hadiah dekat jantan bodo tu tapi jantan bodo tu tolak..! xtau punya buta agama betoi dia. gurl tu punya ikhlas belikan hadiah tu dia tolak..jantan baik ke mcm tu L?? tu pun ko nak juga?? Sori la kepada sesiapa yang terlibat dalam hal nie..tapi rahsia tetap rahsia.. Aku terpaksa terus terangkan hal sebenarnya dalam blog nie buat si L tu.. (tu pun kalau dia baca la benda nie) biar dia buka mata cikit, jgn ikutkan nafsu tu sangat.. cube bagi masa untuk berfikir ape yang ko buat sekarang nie betol ke tak?? Macam tu ke ko kata nak insaf n bertaubat?? Nie kira dok berfoya-foya lagi... ingat la kata aku dalam post blog yang lalu.. dont be like a B**ch!! ape saya buat nie cume saya kesiankan kamu..masa depan kamu.. walaupun 'sayang' tu tak mungkin lekang macam tu je.. tapi aku akan cube camne yang ko nak?lupekan ko!! tp tak salah sebagai teman or kawan aku berhak untuk menasihati kamu!! aku tak nak kau tersalah langkah lagi kali nie.. cukup la ape yang telah terjadi dahulu tu.. aku sangkakan cukup la dosa or anything tu antara kita je.. tapi nie dah libatkan owang lain lak..masalah-masalah.. Nie mungkin juga bala yang allah nak berikan pada aku setelah ape yang aku buat dulu... aku terpaksa terimanya dengan redha la... walaupun aku dah tak sanggup lagi lihat dunia nie.. tapi masih ramai yang memberi aku semangat dan nasihat untuk teruskan hidup nie.. bak kata-kata semangat kat baju kelas time sek dulu tu tulis..life must go on... aku dah penat sangat sebenarnya dengan batuk2 n muntah2 tiap2 arini.. n aku yakin cume satu je UBAT yang dapat sembuhkan aku iaitu....................... hurmm.. aku tak nk cakap la..malu lak..kang kata aku nie angau lagi... hurmm..
so aku hari2 macam nie la..berfikir.. terus berfikir.. berfikir.. sampai dah terbuntu otak aku nie...banyak benda sebenarnya dalam otak aku nie yang meragui aku tentang masa depan aku nie... dulu dah rancang punya la best.. nak rumah macam nila..nak kawen buat sebelah malam la.. nak anak macam tula nila.. huhs.. macam2... tapi bila jadi macam nie lak..blink terus otak aku nie.. error..!! saya hanya merancang..tapi tuhan dah pun tentukannya awal2 lagi... cume kita je yang tak tahu..dalam AL-QURAN pun TUHAN ada berkata 'AKU X PERNAH MENYUSAHKAN HAMBA AKU TETAPI HAMBA AKU YG MNYUSAHKAN DIRI MEREKA SNDIRI'... jadi fikir2 la apa maksud yang tersirat dalam tu....
saya tak kuat,dan saya tak besar..bila bekerjasama sume jadi mudah.... wonderpet!!! hihihihihi.... Tapi saya akan pegang satu nasihat dari kawan saya nie..dia kata doa orang yang dianiaya lebih mudah dimakbulkan daripada doa orang yg menganiaya.. Harap2 ianya menjadi kenyataan la... saya dah penat sangat dengan sume nie.. penat menunggu ape hikmah sebalik sume kejadian yang menimpa diri nie.. malapetaka apakah yang engkau berikan padaku nie.. (ceh wah ayat... ayat tak nak jiwang lagi..)Semoga tuhan makbulkanlah doaku selama nie..So..Renung-renungkan..dan selamat beramal.... Assalamualaikum... ®

No comments: