Monday, September 7, 2009

~ Tagged From WanieMyra ~

Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
*Teruskan hidup..
* maknanya.. sama macam owang lain mungkin... iaitu Diri Sendiri

Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
*Topup Maxis RM5

Namakan buku terakhir yang kamu beli?
*Buku IRC

Apakah nama penuh kamu?
*MUHAMMAD AFIQ BIN MUSTAFA

Orang terakhir yang kamu telefon?
*Hazwani Amirah (semalam*awal pagi*tgh mlm, sebelum tido)

Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
*Hurmmm.... ingat nak buat di kampung kat kedah or N9, coz mmg meriah sgt buat kat kg. owg ramai... mcm2 ade.. tapi kg kt kedah dh takde sape.. nk buat kt N9 jauh lak..
*senang2 buat kt umah jerla... kalau nk buat mcm di N9, leh jemput je cousin disana utk buat persembahan..

Berapa buah kereta kamu ada?
*kereta remote control ade 3biji...
*kereta Horizon - Dash! Yonkuro
(*_o)

Adakah anda sedang dilamun cinta?
*lanum cinta ek??? tak kot.. coz aku lagi senang single lani.. bebas bangat..

Adakah anda camera whore?
*Yup!! sgt2 suke bergambo and snap pic yg comei2!!!

Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
*secara seriusly la kan... mmg mama la lagi senang bercerita or bual2....

Sebutkan 8 orang yang kamu sayangi.
*My Parent (mama & abah)
*Adik2 aku (Afzainizam, Maisarah, Mahirah)
*Semua Sepupu @ Adik Beradik aku
*Semua kwn2 rapat aku (adam,adif,amet,apex,edy,nazim)
*Semua Kak angkat aku (kak norma, kak im dll)
*Semua adik2 angkat aku
*Semua yang pernah jadi GF aku... (xgf la...)
*Semua kwn2 laki or gurl yg aku kenali

Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?
*sudah menjadi kebiasaan.. tentu la mama yg basuhkannya... hahaks...

Berapakah ketinggian kamu?
*164cm jew..

Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu?
*Muhammad Adam Mansor
*Mohd Faridzal Azmir
*Hazry Azlee Ayob
*Adif Akmal Azmi
*Wan Zaidi Wan Jamaluddin
*Mohammad Nazim
*Kak Norma
*Adik2 sendiri pun leh dianggap sahabat rapat jugakan??

Kamu lebih suka menjadi millionaire atau mencari cinta sejati.
*Hurmm....
*Mestilah nak jadi millionaire!!!
*ade jodoh nanti bercinta la lagi.... buat masa skrg nie.. nak cari harta or duet dulu.. coz pempuan lani mata duetan!! takda duet! takda cinta!!

Namakan seseorang yang ingin kamu jumpa dalam hidup kamu buat kali pertamanya.
*hurmm...entah la... tapi kalau sebenarnya.. kita mesti jumpa ngn Dr. dulu kan buat kali pertamanya turun kat dunia nie kan???
*hahaks.. tak tahu la nk jumpa sape??? mama kot!?! or bakal isteri aku kelak...!

Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu...
Ha..sudah... aku dah la baru je kenal ngn budak nie...
*Wanie si mulut banyak juga macam aku!!!
*perangai yg agak sengal or kelolo mcm aku juga..
*dia nie sebenarnya dlm delima ngn kisah hitamnya...
*agak panas baran mcm aku..but aku rase dia leh control it...
*matanya yg bulat, cantik sgt!!terpesona je aku tgk!!!

8 perkara yang amat saya gilai
*layani internet dari pagi sampai pagi esok lak!!
*baca komik japanese
*buat gila2 dalam umah nie.. (adik2 aku phm sgt bnda nie..)
*tgk wayang berulang2 kali & tgk cite Korean or Japanese dari pagi sampai mlm…
*lepak minum & kena shisha ngn adik aku si nizam, sampai kedai tu tutup!!
*gila nak ke melancong kat korea or jepun tu!!
*gila berkaraoke!!! Suke giler!!
*gila snap pic yg comei2!!!

8 perkataan yang sering diucapkan
* assalamualaikum…
* Hai saya MoMo!! Saya single!!
* cayunk…..
* kusut-kusut
* ade aku kisah?!?
* betoi!!!
* Wass up Bro??
* relax sudah…

8 perkara yang kamu belajar tahun lalu?
* bahasa bisayak dan tagalong (Filipina… dari partner aku time kje kt Motorola tu)
* bahasa Sabah bha…
* belajar setia, tapi tak jadi lak…coz…..
* belajar habiskan masa dan duet utk awek yg tak gune tu!!
* belajar berumahtangga (hurmmm….complicated cikit nk terang nie..)
* belajar bahasa isyarat (bisu & pekak)
* belajar kenali dunia kwn2 baru…
* belajar BUNUH owang!!!

Tempat yang paling seronok yang kamu pernah pergi?
* City of Entertainment - theme park (kat Genting Highland la.. bersama si DIA suatu ketika dulu..)

Apakah nama binatang peliharaan kamu?
* momo - kucing yg berwarna emas dan gebu; tapi dah mati coz kne langgar ngn kereta la…

8 orang kawan myspace kamu yang rapat dengan kamu...
*Eyda – My Julie
*Hazwani yg tagged aku nie la!!
*adik Dibah
*Fatihah
*Hazzy
*Fira
*Yanie
*Kuku dan lain2 lagi..byk juga nie…

8 perkara yang kamu selalu fikir?
*nak dapat keje tetap!!!
*nak cari duet byk2!!*
*nak cari downline lagi!!!dan Bantu downline…
*kenapa manusia cepat berubah hati??
*kenapa tok ‘pergi’ cepat sgt??
*nak cari pasangan baru.. tapi nanti kot???
*nak jadi yang terbaik dari yang lain!!!
*nak jumpa seseowang yang terpendam dlm lubuk hatiku nie…. Hurmmm… sape ek???

'TAG' 8 orang yang lain??..
* si AdifDas
* si Amet Raxor
* si AdamLuba
* si ApexHuhu
* si Karma
* si Kuku
* si adik Nina-motorola
* si Clara
korang mesti kena buat juga cmne pun!!!

7 comments:

emmetRaxor said...

tak maw wat tag..
aku sayang suma orang dalam dunia neh..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

ala.. tag ang aku dh buat.. nie tag dari aku lak!!!buat2!!!

Lia Hasty said...

ish kene tag ke..
nk kene wat le nie..
ohh tidak..

adamLUBA said...

erkk..terharu shiall...ada nama aku..
alalala...weh..aku dh beli kamen DCD sampai 31..kt situ kata habis..tp xhabis..rasanya movie kot yg last..tak cari plak aku ritu..adeh2

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

clara;
yup kamu kne buat juga!!!!

adam;
aku pun dh tgk smpai 31 juga..yup mmg ade smbung pun..aku pun rase mcm tu juga la..mgkin dlm movie la kot..nk beli movie pun tak kuar lagi la...
tapi ang kne buat tag nie jug adam oiii!!!

kuKu said...

afiq,x smpt wat..huhu..
bz..pape pon suma kwn2 nadia syg..=)

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

ala..nnti bila free pun buat jela..
tak pksa buat ngn segara pun..
momo pun kne tag lagi nie..
tgu free jap la baru buat...