Wednesday, September 2, 2009

Try to make hepi...(Part La8aN)



Hihihihi... hal nie terjadi dalam minggu pertama puase.. igtkan nak taip hal nie cepat2.. tapi ade je hal yg nak halang dari momo teruskan utk taip enrty nie.. ok... Gambar dibawah nie adalah pada 22 Ogos 2009 iaitu hari pertama kita sume berpuase... Rukun Tetangga Taman momo tidak ketinggalan utk membuat majlis Bubur Lambuk (kanji).. so dlm hal nie momo ditugaskan utk snap pic majlis tersebut... dari pagi pukul 10 pagi hingga la ke ptg, momo snap pic dorang tu... (momo dtg lewat sejam, kne sound!! tapi azie yg suruh dtg kul 10pg!) owh lupe ckp.. ia bertempat di Bazar Ramadhan Taman Mahsuri.




untuk entry nie momo hanya masukkan beberape pic yg momo suke je ok?? coz nie adelah cite ttg momo, so momo bykkan pic momo kali nie.. (jgn marah....) yang len tu suke suki momo la ek??? layan.....



Leen yg sibuk la sgt memotong bawang kecil...





mari 'mengacau' bubur tu!!! sambil2 pose!!




Nilah hasilnya bila ia sudah dimasak... tengok la...



sedap tak kawan2....?!?




tibe2 aku nampak sesuatu yg amat menarik datang dekat ngn aku la...


ape lagi snap la... walaupun dia dkt ngn mama dia...


dalam tgh hari sebelum zohor tu... sume bubur telah pun siap dimasak... aku balik ke rumah sebentar utk solat dan rest jap..dlm kul4 petang aku g sana semula... sebab majlis yang sebenarnya akan berlangsung pada lepas asar....



Majlis agihan bubur lambuk itu rasmikan dan diberikan kepada owang ramai, oleh YB, Dato' Johari Baharom


aku pun tak ketinggalan juga utk mengambil bubur lambuk itu dari Dato' (padahal dh dpt pun bubur tu.. saje nk bergambar juga...) RTM1 pun dtg juga, berita dari Sinar pun ade juga... segan aku nk snap pic ptg tu.. camera dorg leh tahan juga...



nie sesi bergambo pulak.. aku tension tgk camera dorg tu... kan shisha?? jom bergambo!!


Nice tak baju aku nie??? (o_*)


edy menyampaikan bubur lambuk kepada zul yg dtg ngn aweknya pada ptg tu...
Lor kena beb!!!





jumpa budak nie... mmg aku takkan lepas la utk snap picnya...





nak snap mcm nie pun susah tau.. (budak nie segan ngan aku..)



seterusnya.. kita layan suasana dibazar ramadhan taman aku...



suasana petang agak mendung sgt... huhs.. nasib baik la tak hujan... memang ramai sekali pda ptg 1st puase tu... tak kira kaum, turun dtg 'memeriahkan' lagi suasana di bazar.. lagipun kitakan Satu Malaysia!!!

Hari demi hari berlalu dgn cepatnya.. semua benda pun cpt ke dtg dan pergi.. aku ari demi hari mcm dpt lupekan hal2 hitam dlm hidup aku dgn senangnya... sekarang nie aku rase mcm aku mimpi je dgn bnda lalu tu.. enth la, aku dh tak rase pape la.. relax and cool je lani.. mungkin kedamaian dlm diri aku telah aku capai... hope aku dpt teruskan mcm nie lagi.. hepi je... walaupun takde teman istimewa lagi dlm diri aku nie.. but aku suke ape yg aku lakukan skrg nie..

Sibuk je ari demi ari.. sampaikan bulan pose nie pun aku sibuk dok bt Bisnes IRC aku tu la.. lagi lame promote.. lagi ramai nk join business nie.. tak kira time, pagi sampai ke ptg.. mlm lepas solat tarawih 8, aku bt bisnes lagi.. bgus2!!! leh bt duet raye...



eh sebut ttg IRC.. aku ade kuar ngn budak gurl nie.. utk berbuka puase sekali di IRC Lagenda Height,SP. Name dia.... but sebelum tu kami ke Village Mall dahulu, coz aku tak solat asar lagi ptg tu... kami jln2 dulu disana sebelum tibanya waktu berbuka...



Nanti dulu, nak cite hal sebelumnya.. kami janji nak jumpa dlm lps klsnya kul12tghari. tapi tetibe pulak, lect. dia kasi lak assignment mengejut and kne antar sebelum 4 ptg.. so aku pun drive kereta slow2 dari jitra nie.. aku g ngn edy time nie.. (sebuk je dia.. ade je alasan, katanya nk g amek benda dlm kampus insaniah dia tu) so aku tumpangkan la.. tunggu punya tunggu.. jam telah pun kul4 ptg.. aku sms la tnya dia cmne??? dia kata dpt amek kt uamh sewa kwnnya.. Huhuhu.. Yes2!!! leh jumpa juga!!


bukan senang juga tau nk jumpa ngn kawan dlm myspace or blogger nie tau... coz kita hanya mampu merancang.. tapi tuhan telah pun tentukan sumenya.. ade jodoh jumpa la.. takde, nk buat cmne?!? rehda jela.. kita plan lain.... jadi tak jadi.. belakang kira.. janji kita berusaha sudah....




1st time tengok dia nie or time aku amek dia kt umah sewa tu, aku slambakan je diri nie.. muke dia nie agak berlainan sedikit dari aku tgk dlm album photo myspace tu.. tapi mmg dia pun.. so layan jela.. nasib baik dia nie agak peramah.. (tapi owang kedah nie mmg peramah pun kan??) so boleh masuk kepala juga la.. kami pun bual2 seolah2 mcm dah kenal lame je... relax, cool, chill...


Hazwani Amirah binti Abdul Rahman
20 tahun


nak g IRC pun lambat lagi utk berbuka,walaupun kami telah pun membuat tempahan meja dan makanan tadi, sebelum g V.Mall nie.. so kami pun snap jela a couple pic together... (bukan senang nk jumpa lagi nie..) nak snap pic kat luar pun.. hujan lak.. so kaki lima nie jela.. tempat kami posing...






Masa dah time!!! jom kita g makan!!!


beberapa lauk yg telah kami order book.... kita layan.....







lepas je mkn, aku terus promote ttg IRC nie.. mule2 dia nie tak nak dgr.. katanya dia dh bosan bisnes mcm nie.. tapi sekali dia buka page buku aku tu.. sekali aku cite... hihii.. last2 mcm terpaksa juga la dia dgrnya.. dan akhirnya.. dia berminat.. tapi masalahnya... hanyalah MODAL... takpe2.. ade modal nanti bgtau momo ek?? lps tu kami pun beredar dari situ dan hantarnya kerumah semula dan kami meneruskan perjalanan ke rumah... hope we can meet again someday wanie...

Photo Flipbook Slideshow Maker



lagu untuknya.....

~Ternyata - Estrella~

3 comments:

Unknown said...

wahhh budak itu lagik.. comey3..
laparr.. adehhh incik momo nih..

Anonymous said...

haha. kamu sangat obses dengan shisha kan?

IRC tu yang bisnes makan2 dapat duet ye?
i've heard that once. :p

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

Naomi;
yup..budak techik to comei sgt lorh...Geram!!
hihihi..mknan tu sgt lpar bila tgk..tapi bila dh mkn.. jadi muak lak..

karma;
huhuhu..suke sgt2 la kt budak tu.. nasib baik dia techik lagi.. kalau tak, dh lame dh ngorat dia...
yup, irc mkn tu la di pendekan cite..best tau join bnda tu.. npe tak join??tapi better awk dgr dulu kasi phm btoi2...takut dorg tipu je..tapi kalau ngn momo, sumenya ditanggung beres!!