Thursday, August 6, 2009

Try to make hepi...(Part 6, episod 2/2)



Ok sambung dari entry aritu.. dari penang, aku terus ke umah edy di SP, coz time tu ade Festival Kedah Sejahtera, lagipun event tu buat betoi2 belakang umah sewanya.. so why not kalau aku nak singgah jap pun..(tapi ke petg juga) lagipun hati aku terasa sgt nk g event tu la..mgkin dah lame tak 'join' bnda2 mcm tu kot..

So bila aku sampai je diumah sewanya.. mcm biasa la.. dia tak de juga.. katanya dia ada kat VillageMall, amek motonya yang direpair... so aku tgu la dalam umah sewanya tu..nasib baik la kwn2nya baik ngn aku... berbual juga la aku nie... (aku nie kan peramah owgnya...) poyo jap!! So sesampai je dia, aku tgu dia bersiap.. dan terus tu kami ke....



Ramai sungguh aritu...maklum sajala.. aku g ari sabtu.. 25 july 09, start dari pintu kuar H.way S.P utara sampai la kt laguna height tu.. jem je.. so kami mulakan langkah kaki kami ke pertandingan futsal..





setelah selesai tgh futsal yang begitu membosankan bagiku itu.. kami ke booth yg pertama iaitu...



igtkan ade la si 'suara latar' upin n ipin tu.. tapi takde lak haritu..katanya esok baru dtg... ape la.. yg ade pun.. just jual baju2 n cd2 nya aje.. bosan.. next kami melawat la khemah2 yg lain.. ( kat citu ade byk khemah tau.. dorg mcm asingkan jenis jualan atau ape ek nak pgl.. enth la..)



Sume khemah la kami g.. masuk satu persatu.. penat juga la.. ngn panas lagi.. dah la aku berpakai mcm tu lagi kan..ngn galas camera lagi... setiap kali masuk dlm khemah je.. ade je yg di snapnya.. tapi yg menarik hati jela kan..


kat booth MSN




booth Tourism Kedah


rawatan kaki


contoh model rawatan logi air

Puas penat kami melayan owang dlam tu..mcm2 karenah la dalam tu tau... huhs.. kami kebahagian luar lak.. pertanian and ternakan.. pertanian jual macam buahan2..jus2.. ternakan lak....


kambing biase..kmbing susu..




nilah rupe kambing Gurun tau!!!

Ade time niekan, makcik mane entah cakap kat saya.." ade pulak tgkap gmbo kmbing..?? tgkap la gmbaq kami nie.." hihihi.. aku pun layan jela.. tapi bila nak snap betoi2 dia lak tak nk.. huhs.. mcm2.. tu owg cakap.. owg kedah nie peramah tau!!





pelbagai jenis lembu.. besaq2 tau.. takut tgk.. dag nk mcm gajah pun tgk tu.. tu nasib time dia rest.. kalau berdiri.. tgi gile dari kita nie...






nie itik ape entah namenya..lupe sudah....

Kami tinggalkan bahagian ternakan tu..kami bergerak ke khemah utama, ade pertunjukan seni mempertahankan diri..



Dari mulenya pertunjukan tu bermula sampai la habis, kami tunggu..edy la nak tgk sgt.. bosan2... aku nak snap pic aku juga disana!!!



edy pun mula nak sebok juga, nak aku snap pic dia...






ttg pic baby nie.. aku pun tak tahu knpe aku snap??? hurmmm......

Setelah selesai sumenya disitu..aku pun mula la bertolak balik.. tapi edy ajak ke maybank jap kat V.Mall tu.. balik umah amek motonya and ke sana.. tapi dlm perjalanan..motonya lak buat hal.. (dia nie kalau tuan tak buat hal..motonya pulak!)
so aku terpaksa tolak motonya kedai la.. ke taman ria juga la..



mgkin tu je utk part nie..aku tak larat taip sbenarnya nie.. kes tu sikit2 je aku cite.. tgu sampai ke mgrib juga la motonya baru siap huhs..



So aku baru la bertolak balik ke jitra.. aku sampai umah pun dlam kul 9 lebih juga la.. coz dlam perjalanan tu.. aku singgah jap ke Guar Chempedak.. owang cakap; tak dpat tgk tuannya..tgk umahnya pun jadi la.. (lepas rindu la konon..) Hurmmm....... (smpai bila aku nk buat camni pun tak tahu la..) setiap kali lalu ke sana je mesti singgah.. Bodo kan aku??? ngee..ngee..ngee... (*_0)

So untuk Part yang akan datang....


Coming soon....................!?!


Hear and wacth this song..

Siapa Yang Rampas Cintamu...

7 comments:

Azer Abdullah said...

arghhhh!!! ..
kamben gurun!!! ..
i like!!!!!!!! ..
ensem gler kamben tuh ..
truje ku mlihatnye ..
kim slm ey kt mr kamben tuh? ..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

G-rah;
ape la suke kmbg??
kami tu tak tahu la tgl kt mne??
nnti kalau momo jumpa momo krm slm ek??huhuks...

Nina Garcia said...

tak dapat keje lg ke afiq?
jabil ari2 cam mane?
smlm dtg png ke?

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

adik;
blum lagi bha...
enth la kt jabil tu..mcm aku ckp dlm enrty aritu la..owg interview tu la bt hal kot..aku ok je bleh je jwp sume soalan dia..
smlm tak g pun penang..rncgan tergendala la...

Nina Garcia said...

yeke..smlm ade biggest flea market kat Penang time square tau..tp x best sgt pn..

.wanie. said...

itik 2 comey...
ske la..:)
cute miut...

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

adik;
g ngn sape kt time square tu??jln2 je ek??

musykill;
itik la..
kita ni8e tak cute ke??