Sunday, July 19, 2009

SadnessDay

19 July, punyai kenangan yang mungkin susah nak lupekan… Pada tarikh nie lah aku temui boleh dikatakan dia nie GF aku.. coz kami pernah declare couple, walaupun hanya dalam phone je.. so 19.7.08 tahun lepas la kami berjumpa buat kali pertamanya selepas couple dalam sebulan or 2 bulan (entah.. lupe la dah brpe lame kami couple time tu)

Siti Fatimazahara


Nick name dia, Zara. Diikutkan mama dia ajak dia ke Korea untuk bercuti, tapi disebabkan dia nak juga jumpa aku, so dia cakap kat mama dia untuk turun ke KL (dia dari Sabah) ngan alasan nak jumpa kawan lame dia kat KL tu.. lagipun umah sewa kak dia pun kat KL juga kalau tak salah aku lakan… So kami berjumpa juga aritu.. time tu aku masih lagi berkerja di Motorola, penang. Eh.. seingat aku..aku baru je keje kat Motorola tu..

Aku g KL sorang diri time tu.. tanpa beritahu yana yang kini jadi xGF aku pun.. (tapi time tu still couple la..n time tu kami bergaduh) so aku ngan yana agak jarang contact la coz kami gaduh.. dia kalau gaduh nie memang susah nak layan aku nie.. entah la kenape?? Zara pun turun KL ngan mama dia coz time tu mama dia ade convention ape entah kat PWTC tu.. so mama dia check in hotel di sebelahnya je..yang berhadapan ngan The Mall tula..(lupe sudah name hotel tu) Aku sebenarnya turun S.Alam sehari sebelum tu.. coz jumpa adif ngan kawan-kawan lain.. and time tu juga la jumpa Lina Chan.. kenalan dalam Myspace.

Lina Chan


So awal pagi dalam kul8 pagi lebih aku naik komuter ke Putra KTM dari Padang Jawa KTM (s.alam), aku temuinya di lobi hotel tu.. ingatkan nak jumpa kat The Mall je..tapi dia macam takut je (dia tak biase ngan kl nie or dia dah bertahun gile tak datang kl nie) so aku kena tunngu dia kat lobi hotel la.. memang agak kelainan la, coz 1st berjumpa nie.. aku agak terkejut juga, coz aku tengok dalam MS kecik je owangnya.. tapi bile jumpa real2 nie.. Huhs.. hanya tuhan je tahu perasaan aku time tu.. tak tahu nak terangkan macam mana keadaannya.. dia pun macam terkejut juga la.. Tapi ape yang bestnya bagi aku.. coz baru 1st time juga.. dia buat macam kami dah lame jumpa.. jumpa2 je aku kat lobi tu.. dia terus bersalaman cium tangan aku!!! Terkejut juga la aku.. baiknya budak nie.. dah la comel gile bagi aku lakan!! Nie kalau xgf aku baca nie(si yana) mesti kata aku nie dok banggakan zara banding ngan dia… Yana.. kamu ade kelainan dan kelebihan yang tersendiri ok?? Momo tak cakap yang zara nie perfect 4 me ok?? Ok sambung balik cite tadi.. ok kami agak kaku seketika time tu.. masing-masing macam tak percaya je yang kami akhirnya jumpa juga real2 macam nie.. So aku cakap kat dia kita ke KL la jalan-jalan dulu ek?? Dia cakap terpulang la.. tapi dalam perjalanan nak ke stesen Star LRT yang berdekatan, aku cakap la plan ape yang telah kami rancang dulu.. and aku terangkan juga plan yang telah aku pk kan.. dia agak terkejut time tu.. coz selama dia kawan ngan laki lain, tak pernah ade laki yang rancang ngan betoi telitinya tentang pape hal.. ++ masa time dating nie!!! Lagipun aku memang suke rancang sesuatu plan nie ngan betoi2 teliti agar takde pape yang boleh halang aku punya program yang telah aku rancangkan tu.. bukan setakat satu plan je yang aku pk kan.. malah aku akan pk juga plan2 len.. so kalau plan 1st tak jadi.. aku masih ade lagi plan B or C untuk dijalankan…


Kami turun kat Plaza Rakyat, kami berjalan kaki ke Stesen Pudu untuk check in hotel disana..(utk aku la.. cz mlm nie aku nak tido mane??dia tak pela dok ngn mama dia) Hehehe… (aku nak juge ayat nie juga) After we doing our stuff, kami pun bergerak ke KL sentral ngan menaik komuter dari Bank Negara. Disitu la aku ade sms ngan yana untuk bertanyakan dia berada dimana, aku takut tetibe je kami berjumpa dimana-mana dalam kl nie..(dia ade kat kl time nie, g umah makcik muna) nasib baik time tu yana ade kat TAR, jalan2 kat masjid jamek,shoping. Aku tak cakap la aku ade kat kl time tu, coz kalau cakap mungkin yana nak jumpa aku.. mane la nak tau kan.. better jgn cakap!! Hihihi.. So aku teruskan la naik komuter ke kl sentral tu.. Kami tunggu dalam sejam juga la, coz kawanya dari Klang.. sesudah jumpa.. kami menaiki monorail ke Time Square. Sesampai je.. terus ajak dorang makan.. lagipun tadi kat kl sentral mule kami dah nak mkan dah.. aku nie pun siap beratur lagi nak beli makanan kat KFC tu.. tapi Zara lak cakap yang kawannya sudah mahu sampai bah… so tak sempat makan la.. lapor gile nie bah.. ngee.. ngee..ngeee… buat kali pertamanya Zara hairan tenagok aku makan KFC.. sama juga sume owang akan nampak hairan n pelik bile tgk aku makan KFC nie.. coz aku akan mencampurkan potato + coleslaw + sume jenis sos (thai,cili,tomato) menjadi satu adunan SOS istimewa. Hihihi.. mule2 owang akan nampak macam muntah je. Tapi nnti2 tahu la rase dia camne… Zara pun camtu juga la.. (Yana pun same juga,sampaikan lani pun dia buat camtu juga bila kuar ngan owang len or famili dia) tapi aku tetap mahu dia rasekan juga.. dia cakap sedap juga ye.. aku cakap tengok owang la bah..

NurLiyana


After makan, kami sempat juga bergambar.. disitu la buat kali pertamanya kami bergambar bersama… Kami berjalan-jalan dalam TS tu.. kalau tak salah aku la.. kamu bergaduh juga dlam TS tu.. mungkin dari sebab tgk aku nie asyik sms je..ngan sape pun tak tahu.. dia cakap, sms sama liyana tu?? Aku cakap, xla bah..bukan.. lalu dia rampas hp aku n baca.. terus tarik muke.. n dia jalan je ngan kawannya tu.. bile aku sms dia.. dia buat bodo je.. so aku kene ikut la dia.. tapi dari jauh jela.. aku risaukan dia.. kalau2 dia sesat kang.. dah la kl lak.. dia tu mcm 1st time dtg kl nie.. huhs.. dia bukan macam yana tu, boleh diharapkan… n aku pun tak risaukan dia sgt!! Nie zara.. huhs.. so aku ikut jela. Walaupun dia tak layan aku nie… Ade juga aku sms dia cakap aku nak balik la kalau macam nie.. dia cakap, nak balik la bah.. nanti tinggal dia disini, sesat owang colek dia gimana?? Huney tak tahu jalan disini.. so aku pun tersenyum la sama dia.. >_<

1st & last time bergambar bersama

(gambo nie lah yg paling yana mengamuk sekali)


Tibe2… mama aku kol !?!

Mama : (Suara menangis..)
Momo : Kenape nie mama?!?
Mama : Tok ang, dah takda…
Momo : Tok pi mana pulak??? (bukan buat lawak!)
Mama : Tok ang dah meninggal!!!
Momo : Ya allah!! Bila mama???
Mama : nie baru je..mama OTW g umah maklong nie.. tok meninggal disana..ang balik tau!!!
Momo : Abang kat KL nie mama, sat g abg cari tiket balik ok?? Mama sabar tau..

Aku time tu ddah jadi gelisah gile la.. yela.. aku nie boleh dikatakan cucu kesayangan dia la.. dah la tok aku tak sempat nak rase duet gaji aku time aku kerja nie.. huhs.. tok pun tak sempat nak tgk aku buat kali terakhirnya..lagipun dah la tu tinggal tok aku je..tok wan aku dah lame meninggal time aku nak amek percubaan SPM dulu.. Aku terus bagitau zara yang aku nak balik cepat, coz tok meninggal!! Dalam masa yang sama pun aku smsm yana utk bgtau hal yg sama.. tapi zara cakap leh tak tggu dia dulu until mama dia dtg jemput kt TS nie.. yana pun, kalau ikutkan hati.. dia nak je ikut aku balik kedah.. coz yana penah jumpa tok aku.. n siap tolong mandikan tok aku lagi.. coz tok aku nie.. macam lumpuh je.. tapi disebabkan yana datang ngan makcik muna n barang2 dia pun still kat umah makcik.. so tak dpt la nak ikut blk.. lagipun aku ckp aku kne balik ke penang dulu..coz brg aku ade kt penang tu.. moto lagi..

Selepas zara balik ke hotel.. aku terus ke pudu untuk mendapatkan tiket bas ke penang, cume ade bas paling awal pun kul 10mlm kalau tak salah aku.. masa tu baru je kul 8 lebih2.. so aku masih ade msa lagi untuk berjumpa ngna zara.. coz kamikan still macam bergaduh je tadi.. aku pun terus naik LRT ke PWTC.

Aku terus ke hotelnya utk berjumpa ngan dia buat kali terakhir mungkin.. (tapi mmg tula la terakhir pun..) dia turun juga coz atas pujuk rayu aku tu.. dia just turun pakai baju tido je.. lagipun dia mcm ckp kt mama dia nk turun jap je.. tak ckp nak kuar g mne pun.. aku agak sedih juga la time tu..cz aku terasa mcm lps nie mcm berakhir je hubungan kami nie.. ok la..aku pun tgh rase sedih je nak cite bab nie.. so aku langkau ok???sbb time nie pun zara mcm nak lyn or not je kta ku nie..lagi la sedih.. Aku pun terus balik naik train ke pudu semula coz sudah sampai masanya utk aku bertolak ke penang..

lukisan yang zara lakar utk aku... (muke aku ke tu??) not bad.. but nice.. thanks!!

Aku sampai di penang dalam pukul 3-4 pagi la.. aku masih lagi terasa ngntuk sgt n terlalu letih coz aku terlalu byk bergerak kot siang tadi..(mmg byk pun kan?) so aku tido dulu la.. n aku kunci jam dalam kul 6 pagi.. tapi aku terjaga dalam kul9 pagi kalau tak salah aku.. haram tak dengar lgsg jam tu!! Ape lagi, kelam kabut buatnya.. cepat2 aku siap bertolak ballik.. tu pun nasib baik yana yang kol aku.. kalau tak, Huhs… lagipun tok aku nak dikebumikan dalam kul11 pagi (12.07.08) aku terus bertolak manaiki motor kesayangan aku tu.. tapi aku silap… aku ingatkan bila naik feri nie aku akan saampai cepat.. tapi lembab gile.. entah macam mane la aku nak naik feri time tu.. aku terus pecut habis laju la.. 120-140km/j juga la aku drive moto tu.. dalam perjalanan pun abah aku masih juga kol… suruh cepat cikit but bawa leklok.. coz tgu aku je!! Padahal aku dah bawa habis laju kot tu.. bukan aku drive krete??? Huhs..

Bila aku sampai je.. aku tengok owang dah ramai gile la!! Aku terus turun dari moto n berlari ke umah tok aku tu.. time aku lari tu.. sume owang memandang kearah aku.. n aku terdengar.. tu apit dah balik.. cucu kesayangan tok dia tu.. alangkah terkejutnya aku coz tok aku dah dikapankannya sepenuhnya… (dah tutup mukanya sekali,dah ikat pun) tapi nasib baik la abah aku datang membukanya semula.. sempat juga aku kucup dahi tok aku tu!! Aku ape lagi.. terus ngis la..kuat gile lak tu.. dah la atas moto tadi pun air mata tu dok kira nak kuar je.. maklong aku datang sabarkan aku time tu.. mama aku yang dah ok tadi pun ngis balik bile tgk aku ngis time tu.. lepas tu dorang bawa arwah ke masjid utk disembahyangkan..


Lepas solat, arwah tok aku dikebumikan di belakang masjid kg. suke menanti tu.. nak di letakkan bersebelahan ngan tok wan aku.. tapi disebabkan dah takde ruang n tempat tu selalu bertakung air bile hujan, so mmg jauh la dari kubur tok wan aku tu.. mmg jauh juga la and aku sempat tolong owang lain turunkan tok aku ke liang lahad tu.. time tu tetibe je hujan lebat gile la.. Huhs..habis sume owang basah time tu!!

Aku dan lain2 pulang ke umah tok aku tu ngan perasaan yang sgt pilu.. angah pun tak sempat pulang ke kedah.. coz ade pun ‘have their own stuff’ so pandai2 la.. aku nie.. cucu kesayangan tok aku.. cmne pun aku kene juga tgk tok aku bt terakhir kalinya.. so that why la aku namekan hari tu adalah ‘sadnessday’ aku bah..


lagu nie utk...........

isabella....

4 comments:

misz_tagawa said...

fark~!
MOMO!!!
OTak KAMo besar mN?
kAMO Leh inGT sume pKAra
ehehehe
:D

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

misz_tagawa :-
hihihi...entah la.. sebenarnya..cite tu pjg lagi..tu pun dah dipendekannya..hnya kwn2 yg rapt je yg tahu hal sbnrnya cmne??
hihihi....
lagipun..momo memang mengingati pape perkara yg pentng dlm hdp momo nie ngn elok sekali..

Gadis Imaginasi said...

woo pnjangnyeee buat criteee..huuu
da tak terbace dah :p

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

biase la adik..dulu cita2 nak jadi pengarang...
ngee..ngee..ngee..