Wednesday, July 22, 2009

U R My Only One....

Walaupun ade dikalangan kamu semua yang sudah terbaca mengenai cite dibawah nie.. tapi momo tujukan benda nie untuk seseowang... semoga dia pahaminya...
(kamu kan sangat berpengatahuan?? so, kamu mesti paham hal nie kan??)


Pada suatu hari di sekolah, seorang pelajar bertanyakan pada guru ketika itu guru sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang tu nak berkekalan?

Cikgu: Ok,kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang, kamu berjalan di atas rumput, di hadapan kamu, pilih rumput yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali dan petik rumput yang paling cantik bawa ke kelas.

Apabila pelajar itu pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya.

Cikgu bertanya, “kenapa tiada rumput di pilih?”

Pelajar: Tadi masa saya berjalan, saya cari la rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik, tapi cikgu kata petik yang paling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang cantik lagi tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di hujung padang pun saya tak jumpa yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang dibelakang saya tadi ada rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang lagi, jadi tiada rumput yang boleh saya petik.

Cikgu: Ya, itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh kebelakang lagi kerana yang berlaku tetap berlaku. Semoga yang berlaku tak berulang lagi. Dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik, mahupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.




Thanks coz terangkan maksud lagu nie sebenar-benarnya... and give this to me...
My heart will still... beat for you... >_o
My Only One.....

8 comments:

Gadis Imaginasi said...

cool!!

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

ape yg coolnya adik...??

emmetRaxor said...

wah momo best2...
momo bila la kita dapat jumpa lagi erk??
huhuhuhuhuh...
what t f..
i.d.k..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

ape yg ang mencarut tu amet oii..
huhs...blk la mlm nie ke??eok aku nk p penang..ade intervw..

Nina Garcia said...

interview ape???

Anonymous said...

Salam.
Beb,sj je singgah blog ko neh.
Aku negok lam blog ni,then aku berminat lah ngn ape yg ko luahkan tuh.tp aku agk konpius lor..cite ko yg baru2 neh cm xbpe nk match ngn ape yg ko cite kt bwh.
ko ckp "...apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu"
Tp dlm blog ko bout sadnessday tuh,ko ade pempuan len..ape cite?
hahah...tp,saperlah aku nk concern kn..keh r..nice blog btw.

Anonymous said...

hoh~
touching lorh!

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

berry strawberry:
abg dah jwpkan intervw ape.. so pass..intervw ok je..tgu jwpn dorg lak la..


Anonymous:
hurmm..soalan yg senang je nak jwp,ttg entry yg aku post nie cite tahun lps punya la..time tu aku msh mcm blum serius sgt cple ngn yana tu..but after ade satu hal yg agak berat yg terpaksa kami harungi bersama..so aku dah jadi terlalu setia padanya..mcm dah terlalu syg n cinta teramat pdnya tu..so cz why la aku post yg entry nie"...apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu" , so hrp ko phm kan??? bytheway..thanks la ko baca byk dlm blog aku yg tak seberape nie.. thanks sgt..aku terharu..


Qema:
hurmm..boleh rujuk yg atas kot??
n kalau qema ade baca yg entry sadness tu..qema tahu kan sape 'yana' tu?? thanks...