Friday, July 31, 2009

Try to make hepi...(Part 6, episod 1/2)

JULY 24th, 2009 - FRIDAY, aku terpaksa pergi ke Pulau Pinang untuk satu sesi temuduga di kilang Jabil untuk jawatan Technician pada jam 3 petang. So aku bertolak lebih awal ke sana.. dalam kul 10 stgh pagi lebih aku kuar dari umah, Disebabkan oleh edy nak ikut sekali kesana.. jadi aku terpaksa singgah sebentar di SP iaitu di Laguna Height, tapi edy lak time tu buat hal.. kol punya kol.. msg punya msg.. tak bls2 juga.. aku nie dah la dah lewat!! so aku tinggal jela dia tu. Padan muke dia..!!!geram jug aku... dah tau nk ikut tak bangun awal2.. Fark betoi la!!!

Aku terus jumpa ngan adam & wan dekat belakang stadium (ade medan makan la..) dlm kul 12.46tghari. Lepas tu kami solat Jumaat dulu di masjid berdekatan... time tu la adam cakap aku nie rare gile... yela.. aku nie tak penah2 pakai baju lengan pjg.. n nmpak kemas kot... entah la.. mgkin aku sndiri tak suke pakai mcm tu la.. rimas kot..

After solat jumaat, aku ke opis apex untuk meninggalkan resume aku kepadanya.. ade jwatan kosong katanya....



Dalam pukul 2.13, aku memulakan perjalanan ke kilang Jabil di bayan lepas. Sekali lagi aku merasa masuk kilang lain pulak.. sampai je pintu masuk dlam kilang tu.. member si karen tu dah tunggu ngn kwnnya mawi budak HR. aku terus dibawa ke dalam bilik interview. Diberi kertas soalan dan sebelahnya adalah jawapan!! senang kerja aku.. tapi mawi cakap; ko bt la kasi salah 1 @ 2.. jgn betoi sume lak.. kang intervierer hairan lak...??

Setelah siap, baru la aku dibawa penginterview ke bilik interview len pulak.. Hampir sejam aku di temuduganya... Macam2 ditanya.. owang cakap, owang yg interview aku tu kerek cikit.. dia suke interview owg je.. nk amek owg kje.. maaf jela.. Macam cibai juga mcm tu... ape punya owang melayu la.. nak tolong sesama melayu pun tak nk ke?? bila nak maju camni?? entah la... nie dah seminggu aku tunggu.. tak de jawapan pun..?? lantak la.. janji aku dah usaha utk g sana.. n buat yg terbaik aritu...n kwn2 aku dah tolg pun.. Thanks kamu sume..

Lepas sumenya selesai.. aku ke opis adam.. untuk mendapatkan semula kamera Nikon yg aku bawa tadi.. (cz why la takde pic time interview tu) aku tinggal kat adam tadi sebelum g opis apex.. kang susah lak nak pegang.. nak interview lagi.. kalau edy ada, tak pela juga leh tolong pegang..



Kemudian aku ke Tesco jelotong, untuk berjumpa ngn kak angkat aku.. iaitu kak Norma.. dah lame rasenya aku tak jumpanya.. aku temani dia shoping ngn kawannya... namenya kalau tak salah Yanie kot?? (dia memintak aku supaya jgn letak pic dia dlm blog.. so... tunaikan jela..)


so aku snap belakang2 je...(pakai camera HP je nie..)

Banyak juga dibelinya aritu.. katanya untuk barang2 sekolah.. n aku juga dah lame tak shoping dalam tesco tu.. huhs... Kami ke food courtnya untuk makan.. aku biase la kalau makan tempat mcm tu.. claypot jela pilihan aku.. huhs...



Hurrmmmm... baru aku teringat, last aku shoping or makan dalam tesco tu.. adalah bersama ngn Yana, di bulan pose tahun lepas... teringat la pulak kat dia.. last2 aku tak lalu makan... hurmmm.. ape la...



Aku teman kak aku beli baju and len2 jap sebelum aku balik ke rumah sewa adam.. Sampai je dirumah adam, aku terus paksa adam kuar... aku punyala tak jadi balik arini coz nak teman ang disini.. mule mls nk blk awl.. cz jln jem.. yela ari jumaat..mmg jem la ptg2 kt jambatan tu.. kes tu nak jampa kak aku dulu tu.. tapi ingat dah lwt and adam pun tak kasi balik lagi.. so aku tumpang la kat umahnya dulu mlm tu.. Kami kuar shoot gambo malam tu.. tgk la..


Pandangan Time Square Penang, dari bawah




arca dihadapannya






Bangunan Ivory





Lepas bergambo disitu.. kami ke S.S lak...Hahaks.. tak masuk pun.. coz adam and wan tak pakai kasut la.. So jalan2 jela di hadapannya tu..



Kami ke restaurant berdekatan.. Sup Hameed!! adam kena sup ayam.. wan bihun sup, aku kena roti canai jela..





Keesokan paginya. aku bangun dalam kul 9 lebih, aku siapkan diri aku.. dan terus pulang..di sebabkan dah lame kau rase aku tak naik feri, so ke jeti la aku..







dibawah nie adalah dari pandangan seberang prai tau...



Ade sambungannya lagi tau..!! tunggu jap ok??? coz lepas dari penang nie aku ke......................



lirik lagu nie... hurmm.. sedih juga la... (kene pun ngan diriku nie...)

2 comments:

kuKu said...

afiq..mai penang x ckp pn..huhu
tggl si edy tu?
suka bgn lmbt ke die?haha..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

kuku;
bukan tak nak ckp..tapi mmg g sana rncg g pagi ptg tu nak blk..tapi tula...
edy??dia mmg mcm tu la...penat!!!